ماجرای قطع 40 روزه وحی بر پیامبر(ص)

دانلود تقویم 1394 با پس زمینه گل و طبیعت زیبا برای دسکتاپ کامپیوتر

تاریخ درج مطلب: 5 / 9 / 1393

ان شاء الله؛ ماجرای قطع چهل روزه وحی بر پیامبر(ص)

پيامبر خدا(ص) می فرمایند: «نشانه كامل بودن ايمان بنده، اين است كه در هر كارى «اِن شاء اللّه» بگويد.»
امیرالمومنین على(ع) می فرمایند: «گروهى از يهود، چيزى از پيامبر(ص) پرسيدند، حضرت(ص) فرمودند: فردا بياييد تا جوابتان را بدهم ـ و اِن شاء اللّه نگفت ـ؛ پس تا چهل روز، از آمدن جبرئيل(ع) نزد پيامبر(ص) جلوگيرى شد و پس از آن، بر پيامبر(ص) فرود آمد و گفت: «هرگز در مورد چيزى مگوى كه من آن را فردا انجام خواهم داد. مگر خداوند بخواهد، و چون فراموش كنى، پروردگارت را به ياد آور و بگو: اميد كه پروردگارم مرا به راهى كه نزديك تر از اين به صواب است، هدايت كند».
بنابراین، گفتن «ان شاء الله»، اعتقاد به قدرت و مشیّت الهی را می رساند و تکیه کلام اولیای الهی است. چنانکه در قرآن نیز از زبان پیامبران نقل شده است، حضرت یعقوب(ع) به فرزندانش می گوید: «اُدخلوا مِصرَ اِن شاءالله آمنین»، وارد مصر شوید، ان شاءالله در امانید. (یوسف، 99)
حضرت موسی(ع) به خضر(ع) می گوید: «سَتَجِدُنی اِن شاءالله صابراً»، اگر خدا بخواهد مرا شکیبا خواهی یافت. و حضرت شعیب(ع) نیز به موسی(ع) می گوید: «ستجدنی اِن شاءالله من الصالحین». (قصص، 27)


------------------------------------------------
منابع:
دقایقی با قرآن
میزان الحکمه
کنزالعمال

(منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

 

 


 


منتظر پیام ها و نظرات شما عزیزان هستم؛ با تشکر ـ ع. دشتی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط با این مطلب: وقایع تاریخی، نکات اخلاقی، ،
:: برچسب‌ها: حدیث, پیامبر(ص), امیرالمؤمنین(ع), ان شاءالله, وحی, جبرئیل, مشیّت الهی, حضرت یعقوب(ع), حضرت موسی(ع), حضرت خضر(ع), حضرت شعیب(ع),

بنده نه ادیبم، نه سیاستمدار، نه اقتصاددانم و نه هیچ چیز دیگر! سوژه های خود را از منابع مختلف گلچین می کنم، به امید آن که سهمی هرچند اندک در پُر کردن اوقات گرانبهای شما عزیزان داشته باشم. امیدوارم بنده را از نظرات مفید خود محروم نسازید!